Może się zdarzyć, że będziemy tworzyć grę, nie po to by sprzedawać jej egzemplarze do zagrania w domowym zaciszu. Czasem gra jest wydarzeniem, gdzie korzyści ze stworzenia gry nie przychodzą od graczy, a sponsorów wydarzenia. Tak jest z turniejami, a najłatwiej to zobaczyć w teleturniejach.
Tworząc grę turniejową można wykorzystać 2 podejścia:
Zwykle problem się rozwiązuje poprzez podział puli nagród tak, aby większość nagród została przyznana w fazie finałowej. Zapobiega to rozdaniu wielu niewielkich nagród pocieszenia, które w sumie mogłyby być poważnymi kwotami.
Tworząc grę turniejową można wykorzystać 2 podejścia:
- wykorzystać grę nieturniejową i dobudować system turniejowy
- zbudować od podstaw grę pod turniej (podejście popularne w teleturniejach)
- punktacji powiązanej z wynikami w istniejącej grze,
- podziału turnieju na etapy,
- metod przydzielaniu rywali w każdej fazie.
- w każdej fazie mogą być inne zasady - de facto w każdej rundzie może być grana inna gra,
- zwykle punktacja każdej "gry wewnętrznej" jest zsynchronizowana z punktacją turniejową.
Zwykle problem się rozwiązuje poprzez podział puli nagród tak, aby większość nagród została przyznana w fazie finałowej. Zapobiega to rozdaniu wielu niewielkich nagród pocieszenia, które w sumie mogłyby być poważnymi kwotami.
Komentarze
Prześlij komentarz