Aby stworzyć dobrą grę musimy dotrzeć do gracza jeszcze zanim zaczniemy projektować grę. Dlaczego? Każdy oczekuje od gry czegoś innego, ale to nie znaczy, że każda gra znajdzie swoich amatorów. Nie słyszałem nigdy o fanach gier nudnych. Jeśli chcemy zarobić na grze miliony powinniśmy wybrać taką grupę graczy, która nam chętnie te miliony da i stworzyć grę specjalnie dla nich.
Etapy przygotowania się do stworzenia gry są następujące:
W ankiecie zawarte są pytania dotyczące wszystkiego co może interesować twórcę gier:
Klasteryzacja to bardziej złożony proces w wyniku, którego odpowiednie typy powinny same się wyodrębnić, dzięki temu powstałe grupy lepiej powinny odwzorować to, co wynika z ankiet.
Czynniki wpływające na spodziewane zarobki:
Etapy przygotowania się do stworzenia gry są następujące:
- Wywiad środowiskowy
- Analiza zebranych danych
- Wybór rozwiązań dla najbardziej pożądanej gry
Wywiad środowiskowy
Pierwszy z etapów ma na celu zgromadzenie jak największej ilości danych o graczach. Można go zrealizować poprzez poproszenie członków for dyskusyjnych i grup tematycznych na portalach społecznościowych o wypełnienie ankiety.W ankiecie zawarte są pytania dotyczące wszystkiego co może interesować twórcę gier:
- ulubionej tematyki
- ulubionego stylu estetycznego
- pożądanych wartości parametrów opisujących grę: np. czas pojedynczej rozgrywki
- gotowości do zakupu dodatków
- poziomu akceptowalnych przedziały cenowych
- innych lubianych gier
- gier, których gracz nie trawi
- innych spraw, które uznasz za przydatne
Analiza zebranych danych
W kolejnym kroku musimy zrobić coś z tym milionem ankiet, żeby wiedzieć jaką grę najlepiej stworzyć. W tym celu możemy wykorzystać 2 podejścia:- klasyfikację
- klasteryzację
Klasteryzacja to bardziej złożony proces w wyniku, którego odpowiednie typy powinny same się wyodrębnić, dzięki temu powstałe grupy lepiej powinny odwzorować to, co wynika z ankiet.
Wybór rozwiązań dla najbardziej pożądanej gry
Dla każdej ze znalezionych grup ustalamy jej liczebność i przeglądamy uśrednione wyniki ankiet. Wybieramy oczywiście taką grupę graczy, na której spodziewamy się najwięcej zarobić i patrzymy na jej oczekiwania.Czynniki wpływające na spodziewane zarobki:
- liczebność grupy
- poziom akceptowalnych przedziały cenowych
- gotowość do zakupu dodatków
- wymagania graczy
- liczba podobnych tytułów na rynku
Komentarze
Prześlij komentarz