Przejdź do głównej zawartości

Co zrobić by stworzyć grę na której zarobisz miliony?

Aby stworzyć dobrą grę musimy dotrzeć do gracza jeszcze zanim zaczniemy projektować grę. Dlaczego? Każdy oczekuje od gry czegoś innego, ale to nie znaczy, że każda gra znajdzie swoich amatorów. Nie słyszałem nigdy o fanach gier nudnych. Jeśli chcemy zarobić na grze miliony powinniśmy wybrać taką grupę graczy, która nam chętnie te miliony da i stworzyć grę specjalnie dla nich.
Etapy przygotowania się do stworzenia gry są następujące:
  1. Wywiad środowiskowy
  2. Analiza zebranych danych
  3. Wybór rozwiązań dla najbardziej pożądanej gry

 Wywiad środowiskowy

Pierwszy z etapów ma na celu zgromadzenie jak największej ilości danych o graczach. Można go zrealizować poprzez poproszenie członków for dyskusyjnych i grup tematycznych na portalach społecznościowych o wypełnienie ankiety.
W ankiecie zawarte są pytania dotyczące wszystkiego co może interesować twórcę gier:
  • ulubionej tematyki
  • ulubionego stylu estetycznego
  • pożądanych wartości parametrów opisujących grę: np. czas pojedynczej rozgrywki
  • gotowości do zakupu dodatków
  • poziomu akceptowalnych przedziały cenowych
  • innych lubianych gier
  • gier, których gracz nie trawi
  • innych spraw, które uznasz za przydatne
Poza informacjami ankiety pozwalają nam zdobyć kontakt do potencjalnych graczy zanim jeszcze zaczniemy tworzyć grę. Można to wykorzystać przy promocji.

Analiza zebranych danych

W kolejnym kroku musimy zrobić coś z tym milionem ankiet, żeby wiedzieć jaką grę najlepiej stworzyć. W tym celu możemy wykorzystać 2 podejścia:
  • klasyfikację
  • klasteryzację
Z klasyfikacją możemy poradzić sobie bez wspomagania informatycznego. Polega ona na ustaleniu z góry typów graczy i przypasowania ankiet do odpowiedniego typu.Przykładowa typologia graczy
Klasteryzacja to bardziej złożony proces w wyniku, którego odpowiednie typy powinny same się wyodrębnić, dzięki temu powstałe grupy lepiej powinny odwzorować to, co wynika z ankiet.

Wybór rozwiązań dla najbardziej pożądanej gry

Dla każdej ze znalezionych grup ustalamy jej liczebność i przeglądamy uśrednione wyniki ankiet. Wybieramy oczywiście taką grupę graczy, na której spodziewamy się najwięcej zarobić i patrzymy na jej oczekiwania.
Czynniki wpływające na spodziewane zarobki:
  • liczebność grupy
  • poziom akceptowalnych przedziały cenowych
  • gotowość do zakupu dodatków
  • wymagania graczy
  • liczba podobnych tytułów na rynku
Myślę, że ten artykuł będzie pomocny zwłaszcza dla tych, którzy nie mają pomysłu lub pragną całym sobą oddać się tworzeniu gier.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak obejść problemy z testowaniem gier

W poprzednim artykule pisałem o zagadnieniu balansowania planszówek i karcianek. Jednym z problemów z jakimi można się spotkać jest duża liczba możliwych scenariuszy gry w pojedynczym zestawie zasad. Do tego dochodzi zagwozdka wynikająca niewiele mniejszej liczby wariantów reguł gry. Jeśli planujemy turę gry składającą się z 2 etapów, to możliwe są 2 sposoby ich ułożenia, jeśli etapów jest już 5, to można je ułożyć na 120 sposobów. Do tego każdy etap można doprecyzować na kilka sposobów. Oczywistym jest, że dla gry mającej np. milion możliwych wariantów zasad nie będziemy testować ich wszystkich nawet jeśli planujemy szybką rozgrywkę do 5 minut. Test składa się z następujących faz: Określenie założeń odnośnie trudności gry i czasu rozgrywki Wybór 1. wariantu zasad – kierujemy się raczej intuicją, prawdopodobnie będą to dobre zasady, ale niestety nie najlepsze Zagranie kilku partii z wybranym wariantem zasad Ocena zestawu zasad Jeśli konieczne – propozycja p

Doomio – owoc szpiegostwa przemysłowego

Tydzień temu na mojej Facebookowej stronie pojawiła się zagadka. W moim zamyśle jest to alternatywne przedstawienie tradycyjnej gry Domino, a także prototyp mojej nowej gry. Z chęcią poczytam też inne koncepcje czytelników na temat reguły, która rządzi ustawieniem obiektów na tamtym obrazku. Inna reguła też może pasować. Przykładowo, gdy widzę ciąg liczb 2;4 to mogę pomyśleć, że: jest to ciąg kolejnych liczb parzystych kolejny element jest podwojeniem poprzedniego kolejny element jest kwadratem poprzedniego kolejny element jest dany wzorem Każde wnioskowanie da się obronić, ale kolejne elementy ciągu będą się różnić. Będą to odpowiednio: 6; 8; 10; 12; 14; 16; 18; 20; 22 itd. 8; 16; 32; 64; 128; 256; 512 itd. 16; 256; 65 536; 4 294 967 296 itd. 256; 3,231700607131100730071487668867e+616; dalej mi kalkulator nie chce liczyć – za duże liczby. Nawet gdyby, któraś z reguł do zagadki podana przez fana nie była zgodna z tym co jest w niej pok