Przejdź do głównej zawartości

4 obszary poszukiwań pomysłów na gry

Pomysły na gry można czerpać niemal wszędzie. Najpierw trzeba znaleźć odpowiadający nam rys fabularny, a następnie reszta sama się jakoś ułoży. Jasne – tak w 100% sama się nie ułoży, ale powinniśmy dostosować wszystkie elementy rozrywki, aby się trzymały kupy.
Inspirację do zbudowania fabuły możemy znaleźć w 1 z 4 obszarów:
  1. Życie
  2. Przyroda
  3. Historia
  4. Sztuka
Twoja gra – niezależnie od tego czy ostatecznie będzie karcianą czy planszówką będzie w uproszczony sposób odwzorowywała pewne procesy zachodzące albo przedstawione w którymś z tych obszarów. Sztuką jest dostrzec coś ciekawego w np.:
  1. Dojazdach do pracy
  2. Życiu kapibary
  3. Zwyczajach na praskim dworze królewskim w XI w.
  4. Obrazach M.C. Eschera lub „Krainie Chichów” J. Carolla
Dobrze aby tworzenie gier nie było twoim jedynym hobby. Tematy z pozostałych zainteresowań mogą śmiało stanowić podstawę fabuły gry. Nieważne już czy będzie to zabawa w projektowanie kapeluszy, czy wyścigi kapibar uciekających przed anakondą.
Gdy wybierzesz sobie temat, zobaczysz jakie procesy występują w danej rzeczywistości. To jest pierwszy krok do projektowania mechanizmu i zasad gry. Te aspekty będą omówione w kolejnych artykułach na blogu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak obejść problemy z testowaniem gier

W poprzednim artykule pisałem o zagadnieniu balansowania planszówek i karcianek. Jednym z problemów z jakimi można się spotkać jest duża liczba możliwych scenariuszy gry w pojedynczym zestawie zasad. Do tego dochodzi zagwozdka wynikająca niewiele mniejszej liczby wariantów reguł gry. Jeśli planujemy turę gry składającą się z 2 etapów, to możliwe są 2 sposoby ich ułożenia, jeśli etapów jest już 5, to można je ułożyć na 120 sposobów. Do tego każdy etap można doprecyzować na kilka sposobów. Oczywistym jest, że dla gry mającej np. milion możliwych wariantów zasad nie będziemy testować ich wszystkich nawet jeśli planujemy szybką rozgrywkę do 5 minut. Test składa się z następujących faz: Określenie założeń odnośnie trudności gry i czasu rozgrywki Wybór 1. wariantu zasad – kierujemy się raczej intuicją, prawdopodobnie będą to dobre zasady, ale niestety nie najlepsze Zagranie kilku partii z wybranym wariantem zasad Ocena zestawu zasad Jeśli konieczne – propozycja p

Doomio – owoc szpiegostwa przemysłowego

Tydzień temu na mojej Facebookowej stronie pojawiła się zagadka. W moim zamyśle jest to alternatywne przedstawienie tradycyjnej gry Domino, a także prototyp mojej nowej gry. Z chęcią poczytam też inne koncepcje czytelników na temat reguły, która rządzi ustawieniem obiektów na tamtym obrazku. Inna reguła też może pasować. Przykładowo, gdy widzę ciąg liczb 2;4 to mogę pomyśleć, że: jest to ciąg kolejnych liczb parzystych kolejny element jest podwojeniem poprzedniego kolejny element jest kwadratem poprzedniego kolejny element jest dany wzorem Każde wnioskowanie da się obronić, ale kolejne elementy ciągu będą się różnić. Będą to odpowiednio: 6; 8; 10; 12; 14; 16; 18; 20; 22 itd. 8; 16; 32; 64; 128; 256; 512 itd. 16; 256; 65 536; 4 294 967 296 itd. 256; 3,231700607131100730071487668867e+616; dalej mi kalkulator nie chce liczyć – za duże liczby. Nawet gdyby, któraś z reguł do zagadki podana przez fana nie była zgodna z tym co jest w niej pok

Co zrobić by stworzyć grę na której zarobisz miliony?

Aby stworzyć dobrą grę musimy dotrzeć do gracza jeszcze zanim zaczniemy projektować grę. Dlaczego? Każdy oczekuje od gry czegoś innego, ale to nie znaczy, że każda gra znajdzie swoich amatorów. Nie słyszałem nigdy o fanach gier nudnych. Jeśli chcemy zarobić na grze miliony powinniśmy wybrać taką grupę graczy, która nam chętnie te miliony da i stworzyć grę specjalnie dla nich. Etapy przygotowania się do stworzenia gry są następujące: Wywiad środowiskowy Analiza zebranych danych Wybór rozwiązań dla najbardziej pożądanej gry  Wywiad środowiskowy Pierwszy z etapów ma na celu zgromadzenie jak największej ilości danych o graczach. Można go zrealizować poprzez poproszenie członków for dyskusyjnych i grup tematycznych na portalach społecznościowych o wypełnienie ankiety. W ankiecie zawarte są pytania dotyczące wszystkiego co może interesować twórcę gier: ulubionej tematyki ulubionego stylu estetycznego pożądanych wartości parametrów opisujących grę: np. czas pojedynczej rozgrywki